Toto pololetí jsme měli víc času, tak jsme se pustili do technického kreslení. Prý ho na některých středních školách budeme potřebovat.

Měli jsme z toho strach, ale nakonec to bylo docela fajn. Na šesťáky ty výkresy nejsou vůbec špatné, co vy na to?

V sedmičce jsme řešili problém, jak udělat do dřeva oválnou díru, např. pro ptačí budku. Nakonec jsme vymysleli oba dva způsoby. Rozdělili jsme se na skupinky po dvou až třech dětech. Jedni pracovali s vrtačkou kolovrátkem, vyvrtali dvě díry nad sebou a prořízli je pilkou děrovkou. Druzí použili dláto (nejnebezpečnější nástroj pro práci se dřevem). Nejtěžší bylo při práci s dlátem orýsovat díru i z druhé strany prkna tak, abychom se trefili.

A protože zbylo na konci roku ještě pár hodin, zahráli jsme se na konstruktéry a každý vymyslel vlastní výrobek. Sestavili jsme si postup práce a po nákresu se pustili do výroby. Jak sami vidíte, už z nás jsou téměř malí vynálezci.