Škola, do které stojí za to chodit

Podzimní průzkumné výpravy
Vidět barvy podzimu, sbírat a poznávat plody, zažít na vlastní kůži podzimní počasí a přitom prozkoumat krajinu kolem Jihlavy, to byly naše výhledy na říjen.
A podařilo se hned třikrát! Každý z nás vždy v ruce mapu, v které se učíme orientovat, a vyrážíme.
Při první výpravě jsme dojeli vlakem do Rantířova, při sbírání a poznávání rostlin dobrodružně došli na Zaječí skok, kde jsme četli, domýšleli a porovnávali prameny (zprávy) místní pověsti. Pak přes pole a louky, znaveni nastoupili do trolejbusu C, kde začala „živá“ Hejného matematika: to jsme si pilně zapisovali, kolik lidí v které stanici zrovna vystoupilo a nastoupilo, kolik je zrovna přítomno a zasmáli se, když jeden z cestujících pozorně nás sledujících poznamenal: „Vystupuju, takže jsem odepsaný, co…?“
Druhá výprava mířila do Lesní školky. Tam jsme objevili teepee, chodili po laně, na ohni upekli hady a zapsali si recept, běhali po louce, zpívali, hráli hry a seznámili se s odvážnými lesními dětmi a jejich způsobem učení.
Třetí výprava nás zavedla do krajiny pávovských rybníků. Už cestou jsme se vzájemně učili přírodopisné dělení živočichů, hledali příklady a zkoušeli se. Podrobněji jsme se zaměřili na skupinu ryby. U Dubového rybníku nám náš třídní rybář Jindra vyprávěl o rybaření, rybách a popsal rybářský prut. Ten si pak každý ze třídy vyrobil! To najdete ohebný lískový prut, na tenký konec navážete provázek, z 2x protaženého provázku vznikne splávek a z modelínové kuličky olůvko, z kancelářské sponky vytvoříte háček a je to! Samozřejmě víme, že bez rybářského průkazu lovit nesmíme, ale nás bavilo i nahazování a chytání listí ze stromů. U Pávovského rybníku jsme si ještě procvičili matematické dělení pomocí klacíků a v autobuse č.12 povyprávěli družným spolucestujícím své zážitky.
Třeba některá výprava inspiruje i vás! Krásný listopad přejeme!

Archiv

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Statutární město Jihlava Masarykovo náměstí 97/1 58601 Jihlava 1 www.jihlava.cz

Nebyly nalezeny žádné obrázky